کسب و کار

کسب و کار

مجله ی آموزشی کسب و کار و انگیزه
کسب و کار

کسب و کار

مجله ی آموزشی کسب و کار و انگیزه

کسب و کار خانگی زود بازده با سرمایه کم و درآمد بالا



کسب و کارهای خانگی ، در سالیان اخیر بیش از گذشته مورد توجه بوده اند . بالا رفتن هزینه های زندگی موجب شده بسیاری از افراد ، به این موضوع فکر کنند که چگونه می توان با سرمایه کم و امکانات محدود و موجود ، کار تولیدی یا خدماتی کوچکی در خانه انجام داد تا به درامدی مناسب برای کمک به هزینه های خانوار برسند .  

در این مقاله قصد داریم شما را با کسب و کارهایی معرفی کنیم که می توان با سرمایه کم آغاز کرد و در مراحل بعد آنها را گسترش داده و در مقیاس بزرگ ، ادامه داد.

پیش نیاز  موفقیت کسب و کار خانگی :

هنگامی که صحبت از مشاغل و کسب و کار خانگی می شود ، بسیاری تصور می کنند صرفا وجود فضایی  بلا استفاده،  اعم از اتاق یا انبار در خانه کافی است و  به سرعت و هیجانی ، تصمیم گرفته و دست بکار می شوند . متاسفانه درصد بالایی از کسب و کارهای خانگی و حتی کسب و کارهای کوچک در 6 ماه اول راه اندازی با شکست مواجه شده و برچیده می شوند .

اینجاست که لازم است چند نکته که موفقیت شما را تضمین می کند را یاداور شویم .

  1. براورد صحیح و واقعی ، از امکانات مالی و مکانی و نیروی کار در دسترس داشته باشید . چقدر سرمایه دارید و روی چند نفر و چند ساعت در روز می شود حساب کرد.
  2. حتما کاری را شروع کنید که به آن علاقه دارید . بدون علاقه و از سر اجبار ، به زودی خسته و ناامید می شوید.
  3. بطور جدی درباره کسب و کارهای متناسب با علاقه و امکانات خود تحقیق کنید . در اینترنت جستجو کنید ، مقالات مرتبط را بخوانید ، با افرادی که موفق شده اند مشورت کنید، سعی کنید نمونه های موفق را از نزدیک ببینید  و همیشه در حال آموزش و یادگیری باشید .
  4. تصمیمی که با علم و علاقه گرفته شده باشد، برای اجرا و موفقیت ، به صبوری و تلاش نیاز دارد . برای موفقیت هیچ راه میانبری وجود ندارد . باید با صبر و حوصله ، پیگیر و منتظر باشید .
  5. موفقیت ، یک شبه بدست نمی آید . بطور میانگین برای رسیدن به سود و درامد در بسیاری از مشاغل خانگی معمولا 6 ماه باید وقت گذاشت .
  6. همانطور که برای انجام کار  ، به طرح و برنامه نیاز است ، برای فروش و بازایابی محصول خود ، مطالعه و برنامه داشته باشید .
  7. از هزینه کردن نترسید . واقعیت آن است که بدون هزینه و ریسک ، اتفاقی نمی افتد . متناسب با توان مالی خود و با آگاهی ، بر روی فرصتها و موقعیت ها سرمایه گذاری کنید .

  

  1. پرورش کاکتوس در منزل

تاغاتغع

تولید و تکثیر این گیاه دوست‌داشتنی به ‌عنوان یک کسب‌ و‌ کار خانگی نیاز به سرمایه آنچنانی ندارد. کاکتوس به دلیل کم توقع بودن ، هم در خانه و هم در گلخانه قابل پرورش است . با سرمایه کمتر از3 تا 5میلیون تومان می‌توانید یک گلخانه کوچکدر گوشه ای از حیاط منزل یا بخشی از انبار راه‌اندازی کنید. فضای گلخانه پس از قفسه بندی تا 5 برابر افزایش می یاید و نور را بطور مصنوعی با لامپ تامین می کنید.

بهترین روش تکثیر و پرورش کاکتوس ، کشت رویشی است . تکثیر از طریق بذر ، کاری زمانبر بوده و مناسب پرورش خانگی نیست .

بسته به اینکه کاکتوس در چه حجمی پرورش داده شود درامد آن نیز متغیر است . به عنوان مثال زوج جوان رامسری که در حیاط منزل اقدام به پرورش و تکثیر کاکتوس می کنند ، ماهیانه ۴ میلیون تومان درآمد کسب می کردند . این زوج با سرمایه ای کمتر از ۱۰ میلیون شروع کرده و در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان سرمایه دارند .

استان‌های اصفهان، البرز، سمنان و شیراز ، از استان‌های با پتانسیل بالا در پرورش گونه‌های مختلف کاکتوس درکشور محسوب می شوند .

برای آموزش کشت و تکثیر کاکتوس ، کلاس ها و دوره های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

2 -  تهیه غذای خانگی

جذابیت شغل تهیه غذای خانگی از این نکته ناشی می شود که در محدوده زندگی ، تعداد زیادی شرکت و کسبه وجود دارند که در صورت وجود غذای سالم و با کیفیت ، با قیمت مناسب ، مشتری ثابت شما خواهند شد .

تهبه غذای خانگی در کمترین حالت به دو نفر نیاز دارد. یک نفر برای آشپزی  و شخص دیگری که غذا را به دست مشتری می رساند و مواد اولیه مورد نیاز را از بازار تهیه می کند .

از انواع غذاهای ایرانی ، کشک بادمجان، میرزا قاسمی، کتلت، کوکوی سیب‌زمینی، کوکو‌سبزی، کوفته و دلمه طرفداران بیشتری دارد . کباب ها و غذاهای خورشتی همچنان طرفداران خودشان را دارند. مخلفاتی مثل سالاد و ماست و ترشی و نوشیدنی هم لازم همراه با غذا ،بفرستید .  لازم نیست هر روز چندین نوع غذا آماده کنید بلکه می توانید طی برنامه  هر روزی هفته را به غذاهای مشخصی اختصاص دهید و در بروشورهای خود به اطلاع مشتریان برسانید .

سصلیب

برای طبخ  از همان آشپزخانه خانه یا محلی مناسب در حیاط منزل استفاده کنید و پس از تثبیت و جذب مشتریان کافی می توانید برای اجاره یک آشپزخانه کوچک اقدام کنید .

در روزهای اول که هنوز ناشناخته اید، طبیعی است فروش بالایی نداشته باشید. ولی با گذشت زمان و تبلیغات مناسب ، مشتریان بیشتری پیدا خواهید کرد.

در ماههای اول حتی اگر روزی 50 سفارش داشته باشید خوب است و با حفظ کیفیت و قیمت مناسب می توانید به روزی چند صد سفارش غذا برسید .

سود تهیه غذا ، بستگی به قیمت و تعداد مشتریان دارد . در شروع کار ، با توجه به اینکه کار را بصورت خانگی انجام می دهید هزینه های مکان و نیرو را نخواهید داشت . بنابراین حاشیه سود هر پرس غذا بالاتر خواهد بود . اگر روزی 50 پرس غذا با میانگین قیمت 10 هزار تومان بفروشید با احتساب 20 درصد سود ، ماهیانه 3 میلیون خواهد شد .

یکی از اسرار موفقیت کترینگ ها و رستورانهای موفق ، تبحر آنها در تهیه مواد اولیه خوب ، اما با قیمت ارزانتر نسبت به رقباست . بنابراین خرید خوب بخشی از سود شما را محقق می کند. به نقل از چند کترینگ و رستوراندار ، در صورت مدیریت صحیح ، حاشیه سود هر پرس غذا میتواند تا 40 درصد نیز بالا برود .

  1. - کسب درامد از شبکه های اجتماعی و اینترنت

این روزها اینترنت و فضای مجازی در دسترس نیمی از جمعیت ایران است و همین موضوع زمینه ای برای کسب درامد از این کاربران را فراهم کرده است. برای فروش و کسب درامد ، لازم نیست فروشگاه بزرگی با هزینه های چند صد میلیونی داشت . از همان امکانات موجود استفاده کنید .

همین امروز پیج مناسبی برای ساخته و با قراردادن تصاویر و توضیحات جذاب ، خود را معرفی کنید . بطور میانگین در صورتی که با برنامه و اشتیاق کار کنید طی 6 ماه صاحب پیجی خواهید شد که قابلیت درامد زایی دارد و می تواند از طریق جذب تبلیغات و یا فروش محصول به درامد بپردازد.

اما برای کسب درامد از اینترنت از روشهای دیگری  نیز می شود بهره برد . چنانچه محصولی دارید که مورد توجه و نیاز مصرف کنندگان است آن را بصورت مشارکت و درصدی ، در پیج های دیگر معرفی کنید . این محصول ممکن است از بازار تهیه شده یا خودتان در منزل بسازید . انواع روسری ، رومیزی ، زیورآلات ، دکوری ، کیف و کقش و... در اینترنت بوفور مشتری دارد .

در کنار داشتن پیج خودتان ، برای صرفه جویی در زمان از  پیج و امکانات دیگران استفاده کنید .

پس از کسب تجربه و مهارت کافی ، می توانید محصول خود را بصورت حرفه ای از طریق سایت ، بازاریابی کنید . بسیاری از کسب و کارهای بزرگ ایران و جهان روزی از جایی غیر قابل باور ، کار خود را آغاز کرده اند.

4- سبزی پاک کنی کارگاهی کوچک با درآمد بالا

سبزی پاک کنی و سبزی خردکنی از مشاغل خانگی با بازار مصرف مناسبی هستند که در هر نقطه از شهر ، طرفدار دارد.

سبزی پاک کنی سرمایه زیادی لازم ندارد . اصلی ترین وسیله ای که نیاز دارید، یک سبزی خردکن 10 کیلویی است که می شود آن را بصورت کارکرده تهیه کرد.

یک یخچال و یک فریزر ، تعدادی قفسه و سبد ، تشت بزرگ و مکانی بهداشتی ، همه چیزی است که نیاز دارید . برای مکان در شروع، از گاراژ یا حیاط منزل استفاده کرد .

سثفقلل

سبزی ها پس از پاک و شسته شدن ، در بسته بندیهای مختلف در مغازه های محلی و همینطور ارسال به منازلی که از قبل سفارش داده اند فروخت.

انواع سبزی سرخ شده را نیز می توانید به محصولاتتان اضافه کنید .

توضیحات تکمیلی :

  • برای راه اندازی مشاغل خانگی ، قطعا نیاز به اطلاعات و آموزشهایی دارید . این آموزشها را میتوان در آموزشگاه های خصوصی و یا نهاد و سازمانهای دولتی محل زندگی خود بگذرانید و حتی طبق ضوابطی پس از این آموزشها ، وام هم دریافت کنید.
  • برای شروع ، در مقیاس کوچک و با امکاناتی که دارید اقدام کنید ولی با گسترش کار حتما نسبت به تهیه جا و مکان و ابزار لازم طبق قوانین و مقررات ، اقدام کنید . برای بسیاری از مشاغل خانگی و محلی ، شرایط سختگیرانه ای وجود ندارد .
  • همانطور که گفته شد ، علم ، علاقه و پشتکار رمز موفقیت ایت برای غلبه بر مشکلات و رسیدن به موفقیت باید اهل مبارزه بوده .



منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.