کسب و کار

کسب و کار

مجله ی آموزشی کسب و کار و انگیزه
کسب و کار

کسب و کار

مجله ی آموزشی کسب و کار و انگیزه

چگونه ایده ی خود را به موفقیت تبدیل کنم ؟

ایده کسب و کار را باید به یک محصول تبدیل کرد تا بتوان از آن کسب درآمد کرد؛ اما آیا راجع به محصول خود فکر کرده‌اید؟ آیا شما یک محصول جدید و قدرتمند را وارد بازار می‌کنید؟ این فکر فقط در ذهن شما است یا مشتریان شما هم همین فکر را دارند؟

داشتن اطلاعات جامع از خواسته‌های مشتریانتان بسیار سودمندتر از این است که شما قصد دارید به آن‌ها چه بفروشید؛ شما باید به تحقیقات و سنجش بازاری که قصد ورود به آن را دارید بپردازید و سپس وارد آن شوید. ایران مدیر در این مقاله سعی کرده است شما را با چند قسمت مهم از این تحقیقات آشنا کند.

 

 

ایده کسب و کار و زمان ورود به بازار

ایده شما باید درست و به‌موقع انجام شود، در بهترین زمان! نه زمانی که تقاضای برای محصولتان کم شده باشد، یا هنوز تقاضایی موجود نباشد.

ایده کسب و کار و دسته‌بندی‌های بازار

در بازار برای هر کسب‌وکار دسته‌بندی خاصی هست شما باید در این تقسیم‌بندی‌ها جای بگیرید و مشغول به فعالیت شوید. با این کار از وضعیت آن صنعت آگاه می‌شوید.

برای مثال اگر آن صنعت در رکود به سر می‌برد، به نوآوری شما نیاز دارد تا با یک حرکت نوآورانه در ارائه محصول، جایگاه خود را سریعاً پیدا کنید؛ شما این کار را باید قبل از اجرایی کردن ایده‌تان انجام دهید و اگر در هیچ دسته‌بندی از بازار قرار نمی‌گیرید باید بدانید که این مسئله زنگ خطری برای شما می‌باشد و باید بدانید ارائه محصول جدید در بازار نیاز به آموزش و پشتیبانی از محصول دارد که این مسئله می‌تواند منجر به هزینه‌هایی اضافی برای شما باشد.

شما باید بدانید نیازی نیست متفاوت عمل کنید؛ همین‌که از کسب‌وکارهای موفق در حوزه‌تان الگوبرداری کنید و اندکی تغییر در آن دهید برای شما کافی است.

اگر در حیطه نیازهای اثبات‌شده گام بردارید ریسک آن کم و احتمال موفقیت آن خیلی می‌تواند بیشتر از یک کسب‌وکار جدید باشد. برای مثال مردم همیشه به پیراهن نیاز دارند شما با اندکی تغییر در مدل‌های آن و اعمال سلیقه دوره‌ای جامعه می‌توانید در این حیطه خیلی بیشتر موفق شوید تا اینکه سعی کنید یک نیازی که مطرح نیست را رفع نمایید.

به‌اندازه کافی وقت و هزینه صرف تحقیقاتتان کنید تا بدانید دقیقا کجا هستید و به کجا باید وارد شوید تا بتوانید گسترش پیدا کنید؛ فراموش نکنید هزینه بازاریابی یک الزام برای شما است تا بدانید در این کسب‌وکاری که مدنظرتان است گام بردارید یا خیر.

ایده کسب و کار و رضایت مشتریان

ایده‌ای را شروع کنید که رضایت مشتریانتان را به دنبال داشته باشد برای این کار باید هزینه‌هایتان را به حداقل برسانید تا محصولی با قیمت مناسب‌تر از رقبا به دست مشتریانتان برسانید.

اگر شما نتوانید هزینه‌هایتان را کاهش دهید شاید لازم باشد خود را آماده شکست کنید و کاهش هزینه باید یکی از استراتژی‌های شما باشد تا درنهایت منجر به درآمد بیشتر، جذب مشتریان بالقوه و حفظ مشتریان فعلی شما شود.

این امر را بپذیرید که بازار باید پذیرا و تحسین‌کننده شما به علت مزیت رقابتی‌تان در برابر رقبا (در قیمت، نوآوری، فناوری، پشتیبانی و.) باشد؛ بنابراین رعایت نکات زیر را فراموش نکنید:

  • درآمدتان را به سه دسته محلی، منطقه‌ای و ملی تقسیم کنید. شما باید بدانید در هر دسته چه مقدار سهم از بازار دارید یا به عبارتی هر دسته از بازار چه میزان برای شما درآمد خواهد داشت.
  • از تعداد رقبا، اقدامات و استراتژی‌هایشان آگاه باشید زیرا آن‌ها یکی از عوامل تعیین‌کننده جایگاه شما هستند.
  • در بازاری جدید واردشده‌اید یا در بازاری قدیمی قرار است قدم بگذارید.

ایده کسب و کار و سهم بازار

در علم بازاریابی اعتقاد بر این است که حفظ مشتری فعلی بالطبع چندین برابر کمتر از جذب مشتری جدید هزینه خواهد داشت. فراموش نکنید مشتری جدید نیاز به هزینه بازاریابی جدید دارد؛ از طرفی دیگر مشتری فعلی را اگر با خدمات درست به مشتری وفادار تبدیل کنید.

می‌توان گفت تقریباً اکثر اوقات یک درآمد ثابت خواهید داشت با هزینه کمتر (برای مشتری وفادار هزینه‌های بازاریابی به‌شدت کاهش می‌یابد). همچنین آن‌ها با معرفی محصول شما به دیگران می‌توانند برای شما مشتریان جدید بیاورند، بازاریابی بدون هزینه!

ایده کسب و کار و آزمایش آن قبل از ورود به بازار

در تحقیق بازار آزمایش ایده امری ضروری است که راه‌های متفاوتی برای آن وجود دارد، مثل عرضه محصولاتتان در خرده‌فروشی‌ها یا نصب یک استند برای آزمودن محصولتان و درنهایت بررسی و سنجش رفتار بازار نسبت به آن محصول.

شما باید بدانید اگرچه این کار برای شما هزینه‌بردار است اما منجر به آن می‌شود تا شما بدانید آیا می‌توانید در این بازار وارد شوید یا خیر و قطعاً این اقدام بسیار منطقی‌تر از زمانی است که شما فقط برحسب احساستان می‌دانید که سهم بزرگی در بازار خواهید داشت.

نتیجه‌گیری

در عرصه ورود به یک کسب‌وکار یکی از اساسی‌ترین اقدامات، تحقیق بازاریابی است تا در اولین وهله بدانید وارد آن بازار شوید یا خیر. مثلاً زمانی که قصد دارید در منطقه‌ای فروشگاه پوشاک دایر کنید و در این راستا با ده رقیب مواجه هستید با خود حساب کنید که ۸۰% درآمد کل از فروش در آن بازار متعلق به سه شرکت برتر است و رقابت بین شما و هفت رقیب دیگر بر سر ۲۰% درآمد حاصل از مجموع فروش پوشاک در آن منطقه است. پس آیا درست است در این کسب‌وکار قدم بگذارید یا اگر همین سرمایه را در بازار دیگری قرار دهید بازدهی بیشتری خواهد داشت.

پس قبل از تحقیقات بازار و بازاریابی محصولتان به تجزیه‌وتحلیل محیط نیاز دارید و باید با محیط درونی و بیرونی کسب‌وکارتان آشنا شوید تا با دانستن نقاط ضعف و قوت خود در برابر فرصت‌ها و تهدیدات بیرونی با بهترین انطباق شرایط و آگاهانه گام برداشتن بتوانید بهترین بازار مناسب برای عرضه را انتخاب کنید و سپس به افزایش سهم بازار خود بپردازید و آن را گسترش دهید.

تا چه اندازه با تحقیقات بازار آشنا هستید؟ آیا با فرآیند بازاریابی آشنا هستید؟ تا چه اندازه تفاوت‌های تحقیقات بازار و بازاریابی و تبلیغات را می‌دانید؟ آیا تاکنون با مشاوران بازاریابی همکاری داشته‌اید؟ لطفاً تجارب خود را با کاربران ایران مدیر به اشتراک بگذارید.

منبع:https://www.iranmodir.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.