کسب و کار

کسب و کار

مجله ی آموزشی کسب و کار و انگیزه
کسب و کار

کسب و کار

مجله ی آموزشی کسب و کار و انگیزه

آیا میتوان از وبلاگ ، کسب درآمد کرد؟

راه های کسب درآمد بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کارآفرینان موفق وبلاگ‌ها است. این کار برای هدایت مشتریان بالقوه به سمت یک محصول یا خدمات خاص و یا کسب درآمد مستقیم از وبلاگ است. برای کسب درآمد از وبلاگ خود، یک پایه خوب و یک لیست ایمیل خوب لازم است. سپس شما می‌توانید روش‌های مستقیم و غیرمستقیم راه های کسب درآمد را اعمال کنید، روش‌هایی که به بهترین وجه با شخصیت‌ها و نیاز مشتری منطبق است.

 

 

شروع کردن

قبل از آماده شدن برای کسب درآمد از وبلاگ خود، چند اصل را در نظر بگیرید. راه‌اندازی وبلاگ مناسب برای هرکسی که به پول نیاز دارد، بسیار ضروری است. ایجاد وبلاگی که سودآور است، به‌مراتب بیشتر از ایجاد یک وب‌سایت و نوشتن پست با موضوعات متفاوت، ارزش خواهد داشت. ساخت چنین وبلاگی از ابتدا نیاز به برنامه‌ریزی دارد و از طریق یک طرز تفکر و شخصیت محکم شروع می‌شود. همچنین شما باید یک نام دامنه را انتخاب کنید که این نام به نحوی با مخاطبان شما صحبت ‌کند و پست‌های مختلفی از طریق این نام دامنه برای آن‌ها ارسال شود، پس باید به‌گونه‌ای باشد که برای مخاطبان تکراری و خسته‌کننده به نظر نرسد.

بخش مکانیکی یک وبلاگ سودآور شامل انتخاب تم وردپرس است. درحالی‌که شما امکان تغییر این تم‌ها را به‌وسیله وردپرس در اختیار دارید، بهتر است که برای پیدا کردن بهترین آن‌ها زمان صرف کنید و آن را پیدا کنید. به گزینه‌های صفحه‌نمایش و رابط کاربری نگاه کنید و یکی از آن‌ها را پیدا کنید که بتوانید به‌طور منظم با آن کار کنید. همچنین ابزارهای مهم دیگری که برای کار شما نیاز است شامل این ابزارها می‌شود: ابزاری برای مدیریت محتوا برای کمک به ایجاد محتوای ذخیره کننده، به اشتراک‌گذاری آن به‌طور مناسب، پیگیری تعداد مهمانان و فعالیت‌های آن‌ها و غیره.

۱) راه های کسب درآمد با ایجاد لیست ایمیل

اهمیت یک لیست ایمیل قوی را نمی‌توان اغراق کرد. این امر به شما این اجازه را می‌دهد که با افراد خود به‌طور مستقیم و سریع ارتباط برقرار کنید، این کار یک جزء مهم از بازاریابی است که ایمیل مارکتینگ نامیده می‌شود. این نیز یکی دیگر از آمارگیری‌ها است که تبلیغ‌کنندگان ممکن است قبل از سرمایه‌گذاری بر روی کار شما به آن دقت کنند.

امکان افزایش لیست ایمیل‌ها به طرق مختلف امکان‌پذیر است. چگونگی انجام این کار یک ترجیح شخصی است و یادگیری آن‌هم برای شما و هم برای خوانندگان بسیار جذاب است. به خاطر داشته باشید، درحالی‌که راه‌های بسیاری برای دسترسی به ایمیل خواننده شما وجود دارد، اما این راه‌های دسترسی بسیار سخت هستند. این ارسال ایمیل‌ها به مشتریان، امکان یک تجربه باکیفیت را به آن‌ها می‌دهد. اگر از این لیست‌ها فقط برای ترویج محصولات جدید و وابستگی‌ها و یا خدمات استفاده کنید، بسیاری از افراد به‌طور کامل از خواندن آن‌ها صرف‌نظر می‌کنند، یا ایمیل را به‌جای باز کردن آن حذف می‌کنند. این به آن معنی است که ایجاد یک محتوای ایمیل باکیفیت به‌عنوان پست‌های متمرکز، بسیار مهم است. هنگامی‌که به‌اندازه کافی از سمت مشتریان اعتماد و وفاداری دارید، آن را با بمباران پیشنهادات، از دست ندهید.

۲) راه های کسب درآمد غیرمستقیم

شما می‌توانید به‌صورت غیرمستقیم ازجمله تبلیغات، پست‌های پشتیبانی شده و فروش وابسته، کسب درآمد کنید.

تبلیغات احتمالاً شناخته‌شده‌ترین روش برای ساخت پول به‌وسیله‌ یک وبلاگ است. دلیل آن‌هم به‌صورت کامل مشخص شده است، برقرار کردن ارتباط با مشتریان مختلف و با استفاده از تبلیغات موفق توسط سایت‌ها و وبلاگ‌ها، کار خود را به جریان در می‌آورید. چندین راه برای موفقیت در تبلیغات وجود دارد، مانند AdWords، تبلیغات خصوصی و پست‌های پشتیبانی شده.

پست‌های پشتیبانی شده و یا هدایا یک زیرمجموعه از تبلیغات هستند. وبلاگ نویس هزینه را قبول می‌کند تا یک پست در مورد خدمات و یا محصول بنویسد. راه‌های زیادی برای نوشتن پست‌های پشتیبانی ‌شده وجود دارد. وبلاگ نویسان می‌توانند پستی را ایجاد کنند که در آن توضیح داده شود که ارائه محصول و یا خدمات چه سودی برای خوانندگان دارد، سپس از این مورد به‌عنوان جزئی از چگونگی پست و یا صرفاً بازبینی استفاده می‌کنند. این قرارداد استاندارد، وبلاگ نویس را قادر می‌سازد تا پست را با نظرات صادقانه خود بنویسد و حتی این نظرات ممکن است شامل بازخوردهای منفی هم شود.

فروش وابسته می‌تواند در وبلاگ و یا در یک بنر تبلیغاتی نمایش داده شود. به‌طورکلی، بازاریابی وابسته یک کمیسیون را در فروش خدمات یا محصولات به وجود می‌آورد و توسط یک فروشنده دیگر نتیجه مستقیم از ترافیک شما را به آن‌ها ابلاغ می‌کند. بسیاری از سودآورترین فرصت‌های فروش وابسته از همکاری مستقیم با شرکت‌ها و یا ارائه‌دهندگان محصول با خدمات صورت گرفته است زیرا در حالت عادی، کمیسیون بیشتر از زمانی است که یک شرکت‌به‌شرکت دیگری وابسته باشد. پس بااین‌حال، آن‌ها برنامه‌های وابسته‌ای را ارائه می‌دهند و انتخاب‌های گسترده‌تری از محصولات و خدمات برای تبلیغات دارند.

هنگام استفاده از راه های کسب درآمد غیرمستقیم، اطمینان حاصل کنید که تمام منابع درآمد با انتظارات خوانندگان شما منطبق است. فقط آن دسته از خدمات و محصولاتی که ارزش واقعی را برای کاربران دارند باید ارائه شوند، یا در غیر این صورت شما احترام و اعتماد مشتریان خود را به خطر می‌اندازید.

۳) راه های کسب درآمد مستقیم

راه های کسب درآمد مستقیم شامل تمام راه‌هایی می‌شود که شما به‌عنوان یک فرد و یا یک کسب‌وکار می‌توانید خدمات و یا محصولات خود را به فروش برسانید. فهرست گزینه‌ها بسیار گسترده است و تنها به‌وسیله‌ تخیل و استعداد شما محدود می‌شود. برخی از محبوب‌ترین ارائه‌دهنده‌ها شامل محصولات مجازی، محصولات فیزیکی و محصولاتی می‌شوند که ارتباطات را افزایش می‌دهند.

محصولات مجازی شامل مواردی مانند دوره‌ها، کتاب‌های الکترونیکی و وبینارها می‌شوند. ایجاد یک دوره دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که یک تجربه تعاملی برای خوانندگان خود به وجود بیاورید که به شما چیزی را می‌آموزد که با طرز فکر شما مرتبط است. نوشتن یک کتاب این‌گونه به نظر می‌رسد که باید همانند پست‌های یک وبلاگ ساده باشد، اما روند و هدف متفاوتی داشته باشد. زمانی که نویسندگان وقت خود را وقف طراحی یک کتاب می‌کنند و تلاش می‌کنند که به خوانندگان چیزی را بفهمانند، می‌تواند زمان بسیار چشم‌گیری را به خود اختصاص دهد.

بسیاری از وبلاگ نویسان بعدازاین که کار خود را به اتمام رساندند بخشی از کار خود را در YouTube به‌عنوان بخشی از استراتژی خود به اشتراک می‌گذارند. بااین‌حال همه این‌ها به تبلیغات شخص ثالث وابسته است. وبینارها یک راه‌حل شخصی‌تر برای کسب درآمد از طریق ویدئو را ارائه می‌دهند. آن‌ها اجازه می‌دهند که وبلاگ نویسان با خوانندگان در یک زمان واقعی و در یک محیط شخصی ارتباط برقرار کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند برای محتوای آموزشی ضبط‌شده خود قیمت‌ها را کاهش دهند.

p51_کال_تو_اکشن_4.jpg

فروش محصولات فیزیکی مانند کتاب‌ها، هنر و دیگر کالاها در گذشته، برای وبلاگ نویسان پیشنهادات خطرناکی بودند؛ اما بعدها با توجه به اینکه فرآیند چاپ کار آن‌ها را آسان‌تر کرد، شرکت‌های زیادی از آن‌ها تقاضای همکاری کردند. درحالی‌که این امر برای هنرمندان بسیار ارزشمند است، این نیز انتخاب خوبی برای وبلاگ نویسان بود.

ترویج ارتباطات آنلاین به‌سرعت تبدیل به یکی از مؤثرترین راه های کسب درآمد شد. ارتباطات شخصی، مانند ارائه مشاوره خصوصی در زمینه تخصصتان، به شما اجازه می‌دهد از وبلاگ خود برای ارتقای خدمات خود استفاده کنید و استعداد خود را برجسته کنید. اگر می‌خواهید از یک روش دیگر این ارتباط را برقرار کنید، یک جز عضویت برای وبلاگ خود ایجاد کنید. باوجوداینکه ارزش عضو بودن به‌خودی‌خود معلوم است، ممکن است این عضویت‌ها به فروش برسند. چه نوع خدمات، منابع و یا فرصت‌هایی به شما این اطلاعات را می‌دهند که خوانندگان شما به‌صورت سالیانه و یا ماهانه چه هزینه‌هایی می‌کنند؟

راه های کسب درآمد قابل‌اعتماد از طریق وبلاگ، آن چیزی است که شما را هیجان‌زده می‌کند و برای مخاطبان شما هم موردنیاز است. اگر می‌خواهید در این زمینه موفق شوید و باعث هیجان‌زدگی شما شود، باید مشتریان خود را متقاعد کنید که محصول شما ارزش زمان و پول آن‌ها را دارد. باید توجه داشته باشید که محصول شما چیزی موردنیاز یا باب میل اکثریت خوانندگان شما باشد تا به‌راحتی بتوانند پیشنهادات شما را قبول کنند.

شما برای هدایت مشتریانتان به سمت محصول یا خدماتتان از چه راه‌هایی استفاده می‌کنید؟ به نظر شما وبلاگ یکی از راه‌های کسب درآمد محسوب می‌شود؟

لطفا نظر خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید ...


منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.